دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کیفیت شرکت های هواپیمایی

کیفیت شرکت های هواپیمایی را بر اساس قدمت و سابقه شرکت هواپیمایی مورد سنجش واقع نمی شود. به همین خاطر کیفیت هایی که در ادامه می آید بر اساس تکنولوژی مورد استفاده، کیفیت هواپیمای ناوگان و رضایت مشتریان لیست بندی شده است.

شرکت هواپیمایی کیش ایر: این ایرلاین به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که ناوگان هوایی آن پیشرفته و جدید می باشد. از آنجا که می دانیم نوع و مدل هواپیماها یکی از عوامل مهم در تعیین سطح کیفیت خدمات می باشد،‌ ایرلاین کیش ایر در گذشته از دو فروند هواپیمای مسافربری توپولوف استفاده می کرد، زمانی که استفاده از این نوع هواپیماها ممنوع شد شرکت کیش ایر این دو فروند را از ناوگان هوایی خود حذف کرد و به جای آن از هواپیماهای با کیفیت تر و جدیدتر استفاده کرد.

شرکت هواپیمایی معراج: این شرکت هم در رده بهترین ایرلاین ها قرار دارد. ایرلاین معراج به خوش قول ترین شرکت های هواپیمایی ایران تبدیل شده است، به این دلیل که پروازهای این شرکت با تاخیر خیلی کم صورت می گیرد. ایرلاین معراج از خدمات با کیفیت دیگری مثل سرویس های غذایی و کترینگ، تعمیرات هواپیما و فعالیت گسترده در مقاصد مختلف داخلی و خارجی برخوردار است که همین خدمات باعث جلب و رضایت مشتریان شده است. برای خرید بلیط هواپیما این شرکت می توانید از سامانه و اپلیکیشن مستر بلیط خرید خود را انجام دهید.

شرکت هواپیمایی آسمان: یکی از بزرگترین و بهترین ایرلاین های کشور جمهوری اسلامی ایران، آسمان است که از ادغام چهار شرکت هواپیمایی کوچک به وجود آمده است. ناوگان هوایی مجهز و گسترش و رشد توانایی های فنی-عملیاتی پرسنل آن موجب شهرت این شرکت شده است. آسمان، ۳۳ فروند هواپیمایی دارد که به مقاصد داخلی و خارجی پرواز می کنند. از دلایل دیگری که باعث شده این شرکت در لیست بهترین ایرلاین ها قرار بگیرد گسترش تعداد مسافران، توسعه پروازها، فعالیت در زمینه آموزش به نیروهای حرفه ای و تجهیز کردن هواپیما بوده است.

معرفی ناوگان ها

ناوگان های هوایی موجود در ایران از هواپیماهای متنوعی برخورد دار هستند، از آنها که سن بیشتری دارند تا جدیدترین آنها در این ناوگان ها مورد استفاده قرار می گیرند. به جز هواپیماهای مسافربری در این ناوگان ها هواپیماهای باربری نیز وجود دارند. هدف اصلی ما این است در قسمت پایانی مقاله به معرفی برخی از جدیدترین هواپیماهای مسافربری که در ناوگان ها استفاده می شوند بپردازیم.

ایرباس A320

یکی از بهترین هواپیماها در دنیا ایرباس A320است که جزء پرفروشترین هواپیماها به شمار می رود و از این منظر در رتبه دوم قرار گرفته است. نمونه هایی از این نوع هواپیما در شرکت های هواپیمایی ایران دیده می شود که بازه عمر آن ها عمدتا به ۳۰ سال می رسد. ایرلاین های ایران ایر و آسمان از خریداران این نوع هواپیما هستند.

ایرباس A340-600

یکی جدیدترین هواپیماهای جدید وارد شده به ایران هواپیمای A340 است که در رده هواپیماهای مسافربری عظیم و چهار موتوره می باشد. این نوع هواپیما توانایی حمل مسافر با ظرفیت ۳۵۰ نفر و کلاس های آن اکونومی، بیزینس و فرست کلاس هستند. هدف طراحی این نوع هواپیما این بود که توانایی جا به جایی مسافر در تعداد بالا را داشته باشد که در سال ۱۹۹۱ در سه مدل ۳۰۰، ۵۰۰، و ۶۰۰ این هدف اجرایی شد. ایرلاین ها ایرباس، ماهان، آسمان و معراج از استفاده کنندگان این هواپیما در ایران می باشند.

ATR 72

این هواپیماها از طراحی بهینه و موتورهای قوی برخوردار هستند و مدل های بعدی آن نیز پیشرفته تر و بهینه تر شدند. سری ۲۱۰ این هواپیما موتور آن در مواجه با هوای گرم و ارتفاعات بالاتر بهینه سازی شد. ایرلاین آسمان از اولین شرکت هایی است که از این نوع هواپیماها استفاده می کند. تعدادی هواپیمای ATR 72 سری ۲۰۰ و ۵۰۰ در ناوگان هوایی آسمان وجود دارد.

بوئینگ ۷۳۷

این بوئینگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ در مدت ۵۰ سال فعالیت خود توانسته در رده پر فروش ترین هواپیماها در دنیا قرار بگیرد. از آنجا که سری ۷۳۷ در طراحی و ساخت بدنه خود توانست حتی هزینه های اقتصادی را کاهش دهد در سری های بعدی ۳۰۰ تا ۳۴۰ نیز همین روند را ادامه داد. از اولین خریداران این نوع هواپیما در ایران شرکت ایران ایر بود. در حال حاضر ایرلاین های آسمان، کیش، کارون، سپهر، آتا و کاسپین از این نوع هواپیما در ناوگان خود استفاده می کنند.