دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چند نکته ضروری سفر با هواپیما برای زنان باردار

بارداری شرایط ویژه ای است و خانم های باردار علاقمند هستند آن را با آرامش بگذرانند، اگر در این دوران خانم های باردار قصد سفر رفتن دارند و می خواهند خاطره خوشی برایشان بماند باید یک سری نکات مهم و ضروری را رعایت کنند . فرقی نمی کند که این اولین یا سومین فرزند شما باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که به سفر در بارداری ادامه ندهید.

خطرات سفر در بارداری


از سلامتی جنین آگاه باشید

یک امر بدیهی است که خانم های باردار باید قبل از هرگونه اقدام به سفر از سلامتی جنین خود آگاهی لازم را داشته باشند. یک مورد از معضلاتی که در سفر با هواپیما موجب عوارض زیادی خواهد شد: وضعیت جفت سرراهی می باشد. حال جفت سرراهی چیست؟ جفت سرراهی به موقعیتی گفته می شود که جفت قسمتی از دهانه رحم را اشغال کرده یا همه رحم را به طور کامل مسدود می کند. اگر جفت تمام  دهانه رحم را مسدود کند احتمال دارد که مادر در طول بارداری خود دچار خونریزی های شدید شود. به یاد داشته باشید که برای مطمئن شدن از جفت سرراهی، قبل از سفر به سونوگرافی مراجعه کنید زیرا ممکن است جفت سرراهی تا هفته های بیست و هفت بارداری هیچ نشانه ای از خود بروز ندهد و یک دفعه شروع به خونریزی کند.

صندلی را متناسب شرایط خود انتخاب کنید

بانوان باردار به این نکته توجه داشته باشند که همیشه صندلی خود را در کنار راهرو انتخاب کنند. زیرا در طول سفر بتوانند به راحتی بلند شوند و راه بروند. به طول مثال اگر بلیط هواپیما ارزان اصفهان را خریداری کرده اید باید بدانید این سفر حدود یک و ساعت و نیم طول می کشد و شما باید حتما در طول این مدت نشست و برخاست داشته و به سرویس بهداشتی بروید. اگر امکان رزرو صندلی مناسب برای شما امکان پذیرنمی باشد می توانید با مراجعه سریع تر به گیت ها، بهترین صندلی را انتخاب کنید.

از حمل وسایل غیر ضروری جلوگیری کنید

سعی کنید چمدان های سبک را برای سفر کردن در دوران بارداری انتخاب کنید و فقط وسایل ضروری و مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید که اگر به تنهایی سفر می کنید خودتان قادر به حمل بار باشید. ترجیحا از چمدان و ساک های چرخدار کمک بگیرید. 

پزشک خود را در جریان بگذارید

یکی از نکته هایی که ذهن مادران باردار را به خود مشغول کرده است تاثیر دستگاه های بازرسی در فرودگاه می باشد. لازم به ذکر است که دستگاه و گیت های بارزسی موجود در فرودگاه ها هیچ گونه آسیبی برای جنین شما به همراه نخواهد داشت اما باید به این نکته توجه کنید که قبل اقدام به سفر با هواپیما دکتر خود را در جریان بگذارید و از او مشورت بگیرید تا از حوادث های احتمالی در این دوران در امان باشید.

برای خرید بلیط هواپیما میتوانید از طریق سایت مستر بلیط ادام کنید و برای مثال بلیط هواپیما تهران ، اصفهان ، شیراز و … را خریداری کنید.

سفر در بارداری

https://canvas.sussex.ac.uk/eportfolios/412/Travel_during_pregnancy_by_plane