دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۱۰ تفاوت اساسی دوربین های بدون آینه در مقابل دوربین های DSLR

همانند دوربین های DSLR ، دوربین های بدون آینه( که با نام اختصاری CSC نیز شناخته می شوند ) هم قابلیت تعویض لنز را دارند اما همانطور که از نام آن ها مشخص است این دوربین ها فاقد سیستم مکانیکی و پیچیده حرکت اینه داخلی هستند. این بدان معنی است که بطور اصولی این دوربین های می توانند سبک تر، کوچکتر و از لحاظ مکانیکی ساده تر از دوربین های مشابه DSLR باشند.

عکاسان حرفه ای و آماتورهایی که بطور جدی عکاسی می کنند را نمی توانید به راحتی با مزایای دوربین های بدون آینه ترغیب کنید. فقدان منظره یاب اپتیکال، کنترل های مستقیم و محدودیت انتخاب لنز در بسیاری از مدل های دوربین های بدون آینه از نظر عکاسان با تجربه نقطه ضعفی برای این دوربین ها به شمار می رود.

اما همه چیز درحال تغییر است.

با گسترش تولید محدوده لنزها، انتخاب لنز مناسب برای دوربین های بدون آینه دیگر موضوعی سخت به نظر نمی رسد. همچنین ارتقاء عملکرد و کیفیت ثبت تصاویر، دوربین های بدون آینه، بسیاری از دوربین های DSLR را با قیمتی مشابه پشت سر گذاشته اند.

بنابراین اکنون سوال این است : آیا دوربین های بدون آینه رقیبی کاملاً جدی برای دوربین های DSLR محسوب می شوند یا به عبارتی دیگر آیا دوربین های بدون آینه بهتر از دوربین های DSLR هستند؟ در این مقاله به ۱۰ اختلاف اساسی بین این دو گروه دوربین می پردازیم تا انتخاب برای شما ساده تر شود.

۱- ابعاد و وزن

۲- لنزها

۳- منظره یاب ها

۴- فوکوس اتوماتیک

۵-عکسبرداری پیاپی

۶- تصویربرداری

۷- قابلیت ها و امکانات

۸- کیفیت تصویر

۹- دوام باتری

۱۰- قیمت